Herr och fru Bennet har fem döttrar. Föräldrarna vill gärna att döttrarna gifter sig med respektabla män. När den förmögne Charles Bingley flyttar till trakten blir den äldsta dottern Jane genast kär. Charles Bingley har med sig sin arrogante vän herr Darcy. Elizabeth Bennet ogillar honom omedelbart. Men gömmer det sig något under ytan?
En riktig klassiker av Jane Austen nu på lättläst engelska. Boken har mustiga illustrationer i fyrfärg, och innehåller fakta och ordlistor.
Pride and Prejudice
199.00
Unga vuxna
Häftad
Bok
128
2022-10-14 00:00:00
Jane Austen
Herr och fru Bennet har fem döttrar. Föräldrarna vill gärna att döttrarna gifter sig med respektabla män. När den förmögne Charles Bingley flyttar till trakten blir den äldsta dottern Jane genast kär. Charles Bingley har med sig sin arrogante vän herr Darcy. Elizabeth Bennet ogillar honom omedelbart...
BokinfoStatusCode30