Det pågår ett krig i Järvaområdet i Stockholm. Två kriminella grupper slåss om drogmarknaden. Pengarna är snabba och insatserna höga. De unga killarna satsar sina liv. Ska kriget pågå tills alla dör?
Diamant Salihus prisbelönta bok är en skrämmande skildring av Sverige i dag. Det är en berättelse om en generation unga män som lever i ett samhälle som har svikit dem.
Tills alla dör har rosats av kritiker, och Diamant Salihu belönades med Stora Journalistpriset, Guldspaden och Bernspriset för boken. Salihu är grävande reporter på SVT. Han var sommarpratare i Sveriges Radio P1 år 2022.
Recensioner av originalutgåvan av Tills alla dör:
”En djupt imponerande prestation.”
Expressen
”En nödvändig bok för alla som vill förstå dagens svenska samhälle.”
Niklas Orrenius
”En av årets viktigaste böcker.”
Barometern
”En oumbärlig bok för den som åtminstone vill försöka förstå varför pojkar skjuter varandra.”
DN
Tills alla dör (lättläst)
349.00
Unga vuxna
Kartonnage
Bok
148
2023-01-13 00:00:00
Diamant Salihu
Det pågår ett krig i Järvaområdet i Stockholm. Två kriminella grupper slåss om drogmarknaden. Pengarna är snabba och insatserna höga. De unga killarna satsar sina liv. Ska kriget pågå tills alla dör? Diamant Salihus prisbelönta bok är en skrämmande skildring av Sverige i dag...
BokinfoStatusCode21