Philippe är en rik och framgångsrik affärsman. Men en dag råkar han ut för en olycka som förändrar hans liv för alltid. Han blir förlamad, hamnar i rullstol, och tappar tron på livet. Philippe behöver någon som kan ta hand om honom. Abdel, en före detta kriminell som är nyanländ från Algeriet, ansöker om jobbet. Philippe tycker att Abdel verkar skön och har rätt attityd, så han anställer honom.
Filmen, baserad på en verklig berättelse, har blivit en succé. Här är den humoristiska historian berättad på lättläst svenska i bokform.
Boken finns på svenska (En oväntad vänskap), på engelska (Untouchable), på tyska (Ziemlich beste Freunde) och på spanska (Intocable).
Yrkessvenska: Vård och omsorg
En oväntad vänskap
349.00
Unga vuxna
Inbunden
Bok
100
2014-09-01 00:00:00
Philippe PozzodiBorgo
Philippe är en rik och framgångsrik affärsman. Men en dag råkar han ut för en olycka som förändrar hans liv för alltid. Han blir förlamad, hamnar i rullstol, och tappar tron på livet. Philippe behöver någon som kan ta hand om honom. Abdel, en före detta kriminell som är nyanländ från Algeriet, ansöker om jobbet...
BokinfoStatusCode21