Kunskaper i observation som metod är en förutsättning för praktiskt pedagogiskt arbete, likaså att kunna lyssna till barnen och samtala med dem utifrån deras perspektiv.Enkelt men grundligt och systematiskt redogör författarna i denna bok för observation, intervju och andra vetenskapliga metoder. De visar hur dessa metoder kan komma till praktisk användning vid planering och utvärdering av förskolans verksamhet och tar upp vetenskapsteoretiska frågor om t.ex. metodval, tolkning samt subjektivitet och objektivitet i pedagogisk forskning.Boken är avsedd för grundutbildning och fortbildning av förskollärare och fritidspedagoger.
Observation och intervju i förskolan
349.00
Häftad
Bok
132
1995-11-11 00:00:00
Frode Søbstad & Gunvor Løkken
Kunskaper i observation som metod är en förutsättning för praktiskt pedagogiskt arbete, likaså att kunna lyssna till barnen och samtala med dem utifrån deras perspektiv.Enkelt men grundligt och systematiskt redogör författarna i denna bok för observation, intervju och andra vetenskapliga metoder...
BokinfoStatusCode21