Boken är skriven i Projekt e-sport, ett treårigt projekt som drivits med stöd av Allmänna Arvsfonden. I boken uppmärksammas gamingens positiva sidor, där framförallt det sociala kontaktnätet är en väsentlig del inte minst för barn och unga med funktionsnedsättning. Författarna har samlat kunskap och erfarenheter under projekttiden och har skrivit om dessa i barnbokformat.
Bakesidetext:
"UbbeLina sitter vid köksbordet med farbror Walters katt Missan, som har så mjuk päls och spinner belåtet. UbbeLina berättar att hon gärna vill ha en dator och spela dataspel, så hon också kan träffa kompisar.
Farbror Walter ser frågande ut och säger med oro i rösten:
- Men har du inga kompisar?"
UbbeLina GamingBruden
149.00
6-9
Kartonnage
Bok
40
2023-01-25 00:00:00
Maria Norrman & Agneta Tubérus
Detta är berättelsen om UbbeLina, en nioårig tjej som sitter i rullstol och känner sig utanför, men hittar kompisar via gaming.
I boken får man följa UbbeLina, som stöter på motstånd från vuxenvärlden när hon vill ha en dator för att kunna spela och umgås med kompisar online.
Boken belyser gamingens positiva sidor ur ett socialt perspektiv, särskilt för barn och unga med funktionsnedsättning.
BokinfoStatusCode21