Det finns tusentals lagar som påverkar våra liv varje dag. I Så funkar lagarna presenteras de allra viktigaste lagarna. Många av dem är självklara: Den som rånar en butik eller slår ner en främling på gatan bryter mot lagen.
Men ibland blir det mer komplicerat, och också sådana exempel tas upp i boken. Vad är egentligen allemansrätten? Får man gå i vilken skog man vill?
Så funkar lagarna
229.00
Flexband
Bok
100
2017-10-16 00:00:00
Erik Rosqvist
Det finns tusentals lagar som påverkar våra liv varje dag. I Så funkar lagarna presenteras de allra viktigaste lagarna för oss idag. Många av dem är självklara. Den som rånar en butik eller slår ner en främling på gatan bryter mot lagen. Men ibland blir det mer komplicerat, och också sådana exempel tas upp i boken.
BokinfoStatusCode21