Vad är Retail Media, även kallad den tredje vågen av digital marknadsföring? 
Och hur kan du skala upp din digitala försäljning genom att sälja på marknadsplatser som Amazon, CDON, Fyndiq och Zalando - för att nå fler köpberedda kunder och öka din lönsamhet? 
När du läser snabbguiden «Marknadsplatser online och retail media» så får du insikter i såväl Retail Media som marknadsplatser och hur dessa kanaler kan öka din digitala försäljning och hjälpa dig att nå fler kunder. 
Christer Pettersson har skrivit ett tiotal böcker och har mer än tjugo års praktisk erfarenhet av digital marknadsföring, e-handel och försäljning på marknadsplatser. Han är ofta anlitad som föreläsare och rådgivare kring e-handel och att driva lönsamma affärer på nätet. Du kan läsa mer om författaren på www.datadrivet.se.
Avsnitt i boken:
Inledning 
E-handel och trender just nu 
Vad är en marknadsplats? 
Varför är det så intressant med marknadsplatser? 
Vad ska du tänka på om du ska sälja på marknadsplatser? 
Marknadsplatser i Sverige 
Driva egen marknadsplats 
Internationella marknadsplatser 
Marknadsplatser för B2B 
Experttips kring marknadsplatser 
Retail Media 
Varför är det så stort intresse kring Retail Media just nu? 
Endemisk och icke-endemisk annonsering 
Fördelar med Retail Media 
Nackdelar med Retail Media 
Tillväxt och internationalisering 
Slutord
							 
								
									Marknadsplatser Online och Retail Media. En snabbguide.
179.00
Häftad
Bok
40
2025-01-02 00:00:00
Christer Pettersson
Vad är Retail Media, även kallad den tredje vågen av digital marknadsföring? Och hur kan du skala upp din digitala försäljning genom att sälja på marknadsplatser som Amazon, CDON, Fyndiq och Zalando? 
 När du läser snabbguiden «Marknadsplatser online och retail media» får du insikter i såväl Retail Media som marknadsplatser och hur dessa kanaler kan öka din digitala försäljning. 
BokinfoStatusCode21