Sandor är en ensam kille som dansar balett. Ida är en snygg och populär partytjej. Han bor i en håla utanför Göteborg, hon mitt i Stockholms city. Han ägnar all tid åt dansen. Hon har tröttnat på sex.
En kväll möts de på chatten: ”Sandor från i går, är du där? Du som kände dig ensam och inte hade någon att ringa. Du som undrade om någon kände samma. Jag känner samma. Så in i helvete!”
Sandor slash Ida är en intensiv skildring av hur det är att vara ung. Boken beskriver hur svårt det kan vara att stå upp för den man är, och väcker frågor om identitet, vänskap, tillit och kärlek.
Boken har rosats av kritiker. Den belönades med Augustpriset som bästa svenska barn- och ungdomsbok år 2001, och blev film 2005. Nu finns den populära ungdomsromanen äntligen i lättläst version!
Sara Kadefors har tidigare arbetat som journalist, bl.a. på radio. I dag skriver hon böcker för både barn, ungdomar och vuxna samt manus för teveserier, teater och film.
Sandor slash Ida (lättläst)
299.00
12-15
Inbunden
Bok
174
2019-09-01 00:00:00
Sara Kadefors
Sandor är en ensam kille som dansar balett. Ida är en snygg och populär partytjej. Han bor i en håla utanför Göteborg, hon mitt i Stockholms city. Han ägnar all tid åt dansen. Hon har tröttnat på sex.En kväll möts de på chatten: ”Sandor från i går, är du där? Du som kände dig ensam och inte hade någon att ringa...
BokinfoStatusCode21