Klara har ridit ett halvår i en ridskola, och har till och med fått en sköthäst som heter Sigge. Den delar hon med den elaka Lotta. Men Lotta hotar med att hon ska få en egen häst - kan det vara Sigge? Hemma presenterar Lasse sina barn Lisa och Torbjörn för Klara. Tanken är att Klara och Lisa ska dela på en häst, men det är tveksamt om det kan gå.
Skildringarna av dessa olika draman är trovärdiga med psykologisk skärpa. Det är böcker för både vuxna och barn. Men framför allt är det en skildring av en ung flickas kärlek till hästar, ridning och till naturen. Serien om Klara har en stillsam dramatik där Klaras liv har huvudrollen med hästar, bästisen Anna, skilsmässan och pappans nya familj och inte minst mammans nya vän Lasse. Den passar många åldersgrupper; vuxna och barn kan läsa boken tillsammans. Det här är en förkortad version av Pia Hagmars böcker i serien om Klara.
Klaras vintersorg
249.00
9-12
Inbunden
2
Bok
120
2017-01-01 00:00:00
Pia Hagmar & Ann Lewenhaupt
Klara har ridit ett halvår i en ridskola, och har till och med fått en sköthäst som heter Sigge. Den delar hon med den elaka Lotta. Men Lotta hotar med att hon ska få en egen häst - kan det vara Sigge? Hemma presenterar Lasse sina barn Lisa och Torbjörn för Klara...
BokinfoStatusCode21