Klara är en tjej med stort hästintresse. Hon längtar efter att börja rida, men får inte rida på ridskolan där hon bor. Den är dålig, tycker hennes mamma som själv är van ryttarinna. Nu har mamma fått ett nytt jobb och de måste flytta till en annan ort, säkert tio mil bort. De flyttar till en gård där en man, Lasse som också är nyskild, hyr ut en del av huset.
Skildringarna av dessa olika draman är trovärdiga med psykologisk skärpa. Det är böcker för både vuxna och barn. Men framför allt är det en skildring av en ung flickas kärlek till hästar, ridning och till naturen. Serien om Klara har en stillsam dramatik där Klaras liv har huvudrollen med hästar, bästisen Anna, skilsmässan och pappans nya familj och inte minst mammans nya vän Lasse. Den passar många åldersgrupper; vuxna och barn kan läsa boken tillsammans. Det här är en förkortad version av Pia Hagmars bok i serien om Klara.
Klaras dröm
229.00
9-12
Inbunden
1
Bok
112
2017-01-01 00:00:00
Pia Hagmar & Ann Lewenhaupt
Klara är en tjej med stort hästintresse. Hon längtar efter att börja rida, men får inte rida på ridskolan där hon bor. Den är dålig, tycker hennes mamma som själv är van ryttarinna. Nu har mamma fått ett nytt jobb och de måste flytta till en annan ort, säkert tio mil bort...
BokinfoStatusCode30